Sluit

Partners

Met dank aan

Rotterdam
Bewoners rondom het Museumpark
Gemeente Rotterdam Centrum
Museum Boijmans Van Beuningen
Het Nieuwe Instituut
Erasmus MC – Sophia Kinderziekenhuis
Rotterdam Festivals

Den Haag
Bewoners rondom het Westbroekpark
Stadsdeel Scheveningen
Groenvoorziening Westbroekpark
Theehuis de Waterkant
Korfbalvereniging KVS

Utrecht
Bewoners Sterrenhof, Sterrenbos, Moreelsepark, Willemsplantsoen en Mariahoek Projectorganisatie Stationsgebied
Gemeente Utrecht
BAM
Belastingdienst en Eneco
GVU en Connexxion
NS Vastgoed en Prorail
Grand Hotel Karel V
ODBS Puntenburg
Kinderdagverblijf Partou I Laan van Puntenburg
Boswell-Bèta I Universiteit Utrecht

Amsterdam
Bewoners en bedrijven rondom het Martin Luther Kingpark
Stadsdeel Zuid
Ford
Miranda Paviljoen
MOC ‘t Kabouterhuis

Gehele tournee
Lichtwerk, MTD Expotechniek, Festina Amsterdam, Hamburg Verhuur, Grapedistrict, SCS en de toeleveringsbedrijven, artiesten en medewerkers van de Parade.

Parade-partner worden?

Cultureel ondernemerschap is al 27 jaar sterk verweven in het DNA van de Parade. Direct sinds haar oprichting is de Parade zelfstandig en bewust onafhankelijk van structurele subsidie. Vanuit deze positie zoekt de Parade altijd naar samenwerkingsverbanden met andere bedrijven en organisaties. Dit zijn samenwerkingen met horecapartners zoals Grapedistrict, Brand/Heineken en Martini. Soms zijn het minder voor de hand liggende partners zoals een schoonmaakmiddel (Glorix), een advocatenkantoor (Ekelmans en Meijer) of een zonnebrillenmerk (Persol).

Uitgangspunt is altijd dat er een wederzijdse toevoeging moet bestaan tussen de Parade en de nieuwe partner. Uiteraard moet het ook voor onze (kritische) bezoekers iets bijdragen. Deze ingrediënten maken een gezamenlijke investering voor alle partijen interessant, geloofwaardig en, zeker net zo belangrijk, leuk.

De Parade biedt een breed scala aan mogelijkheden, zoals zichtbaarheid op het terrein, in de Paradekrant (oplage 442.000 ex.), hospitality (mogelijk in alle vier de steden), online (website, FB, twitter, Intagram) en bedrukking achterkant toegangskaartjes en/of theaterkaartjes.

Kerngetallen:

  • Tussen de 270.000 en 320.000 bezoekers per tournee
  • Tournee van 54 dagen in juni, juli en augustus
  • Vier grootste steden van Nederland; Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam
  • Oplage Paradekrant 442.000 ex
  • FB; meer dan 42K ‘likes’
  • gemiddeld aantal (unieke) bezoekers per maand voor de website (gemeten over de laatste 3 maanden): 102.800
  • percentage terugkerende bezoekers voor de website (gemeten over de laatste 3 maanden): 41,4%

De gemiddelde bezoeker van de Parade

  • HBO niveau
  • Cultureel geïnteresseerd
  • Bezoekt de Parade meerdere malen per jaar
  • Tussen de 28 en 38 jaar
  • Vrouw

Iedere samenwerking is maatwerk. Neem voor meer informatie over de Parade, haar bezoekers en mogelijkheden voor samenwerking contact op via eefje.colsen@gmail.com of nils.mevius@gmail.com