Sluit

Werken bij de Parade

Werken @ de Parade

Als je op de Parade werkt, ben je een belangrijk onderdeel van het theaterfestival. Samen met je collega’s reis je mee en slaap je op het backstageterrein. Je werkt dus niet alleen op de Parade, maar je woont er ook voor even. Je kampeert op de camping in je eigen tent, er zijn douches, toiletten en een grote tent, Het Patronaat, waar je iedere dag heerlijk en gezond kan ontbijten, lunchen en avondeten. Als medewerker heb je gratis toegang tot alle voorstellingen op de Parade en krijg je een medewerkers t-shirt. De financiële vergoeding begint bij € 25 netto per dag.

Werken op de Parade kan je in een, twee, drie of alle vier de steden doen. Je moet minimaal een hele stad beschikbaar zijn. Per stad werk je elke dag een dienst van 6 tot 7 uur. Iedereen werkt afwisselend in diensten overdag en ‘s avonds. In de weekenden, of wanneer het druk is, werken we allemaal wat langer en helpen we elkaar. De minimum leeftijd voor werken op de Parade is 18 jaar.

Lijkt een van de onderstaande functies je leuk, mail dan naar werken@deparade.nl tenzij er een ander e-mailadres vermeld staat, met de volgende informatie: Functie waar je op reageert, je volledige naam, telefoonnummer en geboortedatum. Geef daarnaast duidelijk aan in welke steden je wilt werken: let op, voorwaarde is dat je een hele stad volledig beschikbaar bent (zie homepage voor data). En stuur tot slot een motivatie van maximaal 150 woorden mee.

HOOFD TOILETTEN  –  gezocht voor in Amsterdam!
Tijdens de festivaldagen stuur je de toiletmedewerkers aan: je vindt het leuk om een grote groep jonge medewerkers te motiveren, je bent niet bang om je handen uit de mouwen te steken en je zorgt er natuurlijk voor dat de toiletten schoon zijn. Je maakt de roosters en zorgt voor een goede administratieve afhandeling. Daarnaast houd je de voorraad van alle benodigdheden bij; je plaatst bestellingen, zorgt voor de opslag van alle benodigdheden en controleert de facturen. Bij dit alles werk je nauw samen met de backstage coördinator. Je slaapt alle dagen op de backstage. We zoeken nog iemand die deze functie kan vervullen in Amsterdam. Geïnteresseerd? Stuur dan een mail met motivatie, CV en telefoonnummer naar Ivo Gort, Backstage Coördinator, ivogort@gmail.com. Vermeld in het onderwerp van de mail duidelijk je naam en tekst ‘Hoofd toiletten Amsterdam’.

SUPPOOST
Suppoosten bemannen in- en uitgangen van bijvoorbeeld het festivalterrein naar de backstage en/of nooduitgangen. Dat is soms druk, maar kan ook heel rustig zijn zodat je zelfs tijd hebt om een boekje te lezen.

TOILETMEDEWERKER
Een groot deel van je werkzaamheden bij de toiletten is het schoonmaken van de toiletten op het festivalterrein en de units op de backstage. Ook informeer je bezoekers over onze samenwerking met Join the Pipe, een organisatie waarvoor bezoekers een vrijwillige bijdrage kunnen doen bij de toiletten. Met dit geld ondersteunen we waterprojecten in ontwikkelingslanden.

MEDEWERKER POORT
Het ‘team Poort’ werkt bij de entree van de Parade. Je heet de bezoekers welkom, scheurt de toegangskaartjes en zorgt dat het allemaal soepel verloopt. Voor deze functie wordt een apart team samengesteld – dat doen we bij voorkeur met medewerkers die eerder op de Parade gewerkt hebben.

MEDEWERKER KAARTVERKOOP
Als Medewerker Kaartverkoop werk je zowel in de Kiosk (Centrale Paradekassa), als bij de entreekassa. Bij de Kiosk worden alle voorstellingskaarten verkocht en bij de entreekassa kopen bezoekers een kaartje om het terrein op de te komen. Je hoeft hier geen ervaring voor te hebben.

BARMEDEWERKER
Als barmedewerker sta je bij een van de publieksbarren op het terrein. Er zijn veel verschillende barren op de Parade en elke bar heeft zijn eigen karakter. Zo zijn er IJscobarren, Fontijnbarren en bruine kroegen waar bezoekers aan de bar kunnen zitten. Elke bar heeft een ervaren barhoofd die de Parade en de bar goed kent en voor alle dagen je aanspreekpunt is.

COÖRDINATOR / TEAMHOOFD
Elke functie heeft een coördinator/teamhoofd. Hij/zij kent de Parade goed, maakt onder andere de roosters en is voor alle dagen het aanspreekpunt voor het gehele team. Wanneer er een vacature voor een coördinerende functie is, wordt deze hier apart geplaatst.

ERVAREN BARHOOFD   –   Deze functie is vervuld voor komende tournee
Als barhoofd ben je dagelijks op de Parade aan het werk om te zorgen dat de bar als een geoliede machine draait. Zowel achter de bar met het team als voor de Parade-bezoekers. Ervaring met het aansturen van een team is belangrijk, net als het hebben van de nodige horeca ervaring. We zoeken iemand die de hele zomer mee kan reizen en daarnaast iemand die de periode Utrecht en Amsterdam kan. Heb je interesse? Stuur dan zo snel mogelijk je motivatie, CV en beschikbaarheid naar dehoreca@gmail.com met als onderwerp ‘Barhoofd (de) Parade’.

MEDEWERKER BACKSTAGECATERING  –  Deze functie is vervuld voor komende tournee
Hier werk je midden op de backstage van de Parade, het Patronaat; de huiskamer van de medewerkers. Je werkt mee in het keukenteam dat aangestuurd wordt door de Chef en het Hoofd ontbijt. Soms werk je juist vroeg op de dag om het ontbijt te verzorgen, of juist ’s avonds tijdens het diner. Binnen het team wisselen de diensten zodat je van elk dagdeel wat meepakt. Je maakt op deze functie wat langere dagen en keukenervaring werkt hier in je voordeel. Zin om in de keuken aan de slag te gaan, is een vereiste!

YOYO  –  Deze functie is vervuld voor komende tournee
De yoyo’s zijn manusjes van alles. Zij houden het terrein schoon en begaanbaar, helpen artiesten en bands  wanneer dat nodig is, bouwen tribunes, plaatsen hekken en zorgen voor de gehele afvalverwerking. Ook werk je tijdens op- en afbouwdagen van de Parade. De uren en werktijden liggen iets anders dan bij de andere functies.

COORDINATOR INFOPUNT – Deze functie is vervuld voor komende tournee
Om onze bezoekers wat makkelijker toegang tot allerhande informatie te geven bij binnenkomst, zetten we dit jaar voor het eerst het Infopunt op. Hier kunnen alle bezoekers direct bij de entree informatie opvragen over bijv voorstellingen, pinnen, vegetarisch eten, kaartverkoop, waar de invalidentoilet is enz., enz..
Het Infopunt reist alle steden mee en is iedere dag vanaf 14.00 open, tot een uurtje of 22.00 (of als het niet meer nodig is). Wij zoeken een enthousiaste coordinator die dit Infopunt deze zomer onder zijn/haar hoede neemt en dit samen met onze stagiaire runt. Omdat het een nieuwe functie betreft, is het belangrijk dat coordinator goed signaleert waar de behoeftes van de bezoekers liggen en initiatief neemt om het Infopunt optimaal te laten werken. Eerder werkervaring op de Parade is een pre. Heb je interesse? Stuur dan je motivatie en cv naar eefje@mobilearts.nl.