Algemeen

Bezoekers­informatie

Locaties

Zakelijk

Partners

Met dank aan

Gehele tournee
Lichtwerk, MTD Expotechniek, All Sizes, Hamburg Verhuur, SCS, Webslice (hosting website), CJP, Ketter&Co, St Lucascollege, Design Academy Eindhoven en alle toeleveringsbedrijven, artiesten en medewerkers van de Parade 

Eindhoven
Bewoners rondom het Stadswandelpark, Parktheater Eindhoven, Van Doorne Muziekkiosk, Stadspaviljoen

Rotterdam
Bewoners rondom het Museumpark, Depot Boijmans van Beuningen, Tim van der Spoel, Ersamus MC, Rotterdam Festivals, Het Nieuwe Instituut, projectmanagers Gemeente Rotterdam (Peter de Vreede, Anna Marie Blom, Frans de Rueven, Iris van der Lee), Debatpodium Arminius.

Den Haag
Bewoners rondom het Westbroekpark, Stadsdeel Scheveningen, Groenvoorziening Westbroekpark, Theehuis de Waterkant, Korfbalvereniging KVS

Utrecht
Bewoners Sterrenhof, Sterrenbos, Moreelsepark, Willemsplantsoen en Mariahoek, Projectorganisatie Stationsgebied, Gemeente Utrecht, BAM, Belastingdienst en Eneco, GVU en Connexxion, NS Vastgoed en Prorail, Grand Hotel Karel V, ODBS Puntenburg, Kinderdagverblijf Partou I Laan van Puntenburg, Boswell-Bèta I Universiteit Utrecht

Amsterdam
Bewoners en bedrijven rondom het Martin Luther Kingpark, Stadsdeel Zuid, Ford, AmstelBoatHouse, MOC ‘t Kabouterhuis, RAI

Partner worden?

Cultureel ondernemerschap is sterk verweven in het DNA van de Parade. Direct sinds haar oprichting opereert de Parade zo zelfstandig mogelijk, vanuit deze positie zoeken we naar samenwerkingsverbanden met andere bedrijven en organisaties. Uitgangspunt is altijd dat er een wederzijdse toevoeging moet bestaan tussen de Parade en de nieuwe partner. Uiteraard moet het ook voor onze (kritische) bezoekers iets bijdragen. Deze ingrediënten maken een gezamenlijke investering voor alle partijen interessant, geloofwaardig en, zeker net zo belangrijk, leuk.

De Parade biedt een breed scala aan mogelijkheden, zoals zichtbaarheid op het terrein, online en in de Paradekranten.

Kerngetallen

  • Gemiddeld 250.000 bezoekers per tournee
  • Tournee van 70 dagen in juni, juli en augustus
  • Vijf grootste steden van Nederland; Eindhoven, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam
  • Insta: 19 d. volgers
  • FB: 523 d. volgers
  • Nieuwsbrief – 42 d. abonnees
  • Gemiddeld aantal (unieke) bezoekers per maand van de website tijdens tournee: 102.800

De gemiddelde bezoeker van de Parade

  • HBO niveau
  • Cultureel geïnteresseerd
  • Bezoekt de Parade meerdere malen per jaar en per stad
  • Tussen de 30 en 40 jaar

Iedere samenwerking is maatwerk. Neem voor meer informatie over de Parade, haar bezoekers en mogelijkheden voor samenwerking contact op via eefje@mobilearts.nl of nils.mevius@gmail.com