Algemeen

Bezoekers­informatie

Locaties

Zakelijk

Kaartverkoop

Hier vind je alle informatie over de kaartverkoop. Voor specifieke vragen kijk bij de Vragen en Antwoorden onderaan deze pagina. We werken met e-tickets. Dat betekent dat wanneer je online kaarten bestelt, deze direct in je mail komen en je deze niet meer hoeft op te halen bij de kassa op het terrein of bij de ingang.

Vragen over (gekochte) tickets?

Onze kassa is alle festivaldagen bereikbaar via mailtelefoon en WhatsApp. Wil je kaarten omboeken naar een andere dag? Dan vragen we je om een mail te sturen naar kassa@mobilearts.nl onder vermelding van je transactienummer.

Op festivaldagen is onze kassa bereikbaar via:
kassa@mobilearts.nl
06 – 576 531 71 (14.00u – 22.00u)
WhatsApp (14.00u – 22.00u)

Entree terrein

Terreinkaarten koop je online of bij de kassa bij de ingang van het terrein. Wanneer je online kaarten koopt, ontvang je de e-tickets in je mail. Tot en met 11 jaar is de entree gratis. Bezoekers van 12 t/m 17 jaar betalen altijd € 3,00. Vanaf 18 jaar betaal je tussen 14.00u en 15.00u € 3.00, na 15.00 uur € 9.00. Met een ParadePas (€27,50) heb je onbeperkt toegang tot het Paradeterrein in alle steden.

Met een WeArePublic pas en PodiumPas heb je gratis toegang tot het terrein.

Vermakelijkheidsretributie in Amsterdam
De Gemeente Amsterdam stelt de bezoekers van de Parade Amsterdam verplicht om per betaald bezoek €1.50 vermakelijkheidsretributie te betalen, boven op de toegangsprijs. Dit geld dragen wij volledig af aan de Gemeente Amsterdam.

ParadePas

Met een ParadePas heb je onbeperkt toegang tot het Paradeterrein in alle Parade-steden van 2024. Een ParadePas kost € 27,50. Om een pas te kopen moet je een account aanmaken waar je jouw gegevens kunt uploaden om je pas te personaliseren. Je kunt je ParadePas op al onze openingsdagen ophalen bij de kassa bij de ingang van de Parade. Je pas ligt 24u na je bestelling voor je klaar.

Op vertoon van jouw persoonlijke ParadePas kan je elke dag het terrein van de Parade betreden. Je hoeft dus niet langs de kassa. Bij de ingang wordt de qr-code op je pas gescand. De ParadePas geeft geen toegang tot voorstellingen en is niet te gebruiken door anderen.

Voorstellingskaarten

Kaarten voor theatervoorstellingen koop je online op deze site, op het terrein bij de Kiosk (onze centrale kassa) en bij de theatertent van de voorstelling. Wanneer je online kaarten koopt, ontvang je de e-tickets in je mail.

Online kaarten kopen

Om online een kaartje kopen ga je naar het ‘Programma‘ of het ‘Blokkenschema’ en selecteer je de datum waarop je de Parade wilt bezoeken. Bij voorstellingen waarvan de aanvangstijd bekend is, staan de speeltijden. Als er achter de tijd tickets staat, dan kan je online kaarten kopen. Staat er binnenkort te koop dan gaat de voorstelling nog in de verkoop.  Als er staat Kaarten te koop op het terrein betekent het dat kaarten voor deze voorstelling online niet te koop zijn. Deze kun je dan op het Paradeterrein kopen.

Zodra je op tickets klikt, kom je direct terecht in het inlogscherm. Om kaarten te kopen, maak je een account aan. Dit hoef je maar eenmalig te doen, bij bestellingen in de toekomst kun je altijd dit account gebruiken. Je kan ook kaarten kopen zonder account. Voor de aanschaf van een ParadePas moet je een account hebben.

De bestelstappen na het inloggen wijzen zich vanzelf. In de Winkelwagen kun je ook terreinkaarten kopen.

Naar de Parade met PodiumPas en We Are Public

Met je PodiumPas en We Are Public-pas heb je gratis toegang tot het terrein. Je kunt je melden bij de entreekassa met je pas en daar krijg je dan één kaartje waarmee je het terrein gratis kan betreden.

Iedere dag zit er één voorstelling (op alle beschikbare tijden) in het aanbod van We Are Public. Je kunt bij de kiosk op het terrein met je We Are Public pas een gratis kaartje halen voor de betreffende voorstelling op een tijd naar keuze (zo lang de voorraad strekt). Op www.wearepublic.nl zie je welke voorstelling er is geselecteerd op onze draaidagen.

  • VANAF WANNEER KAN IK VOORSTELLINGSKAARTEN ONLINE KOPEN?

    De kaartverkoop van de Parade Eindhoven en De Parade Den Haag start op donderdag 1 juni. De kaartverkoop van Utrecht en Amsterdam start later. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en we houden je op de hoogte van de start van de kaartverkoop.

  • KAN IK PER BESTELLING MEER VOORSTELLINGSKAARTJES KOPEN?

    Ja dat kan. Je kunt voor één dag meerdere voorstellingen kopen of voor verschillende dagen. LET OP: Bestel je kaarten voor meer dan één voorstelling op dezelfde avond, dan dien je minimaal een half uur te plannen tussen de voorstellingen.

  • KAN IK KAARTEN RESERVEREN VOOR VOORSTELLINGEN?

    Nee, het is alleen mogelijk om kaarten vooraf te kopen.

  • ER STAAT BIJ DE VOORSTELLING IS 'UITVERKOCHT'. KAN IK DAN OP HET TERREIN NOG EEN KAARTJE KOPEN?

    Nee, als een voorstelling is uitverkocht zijn er ook op het terrein geen kaarten meer beschikbaar. Alle voorstellingen spelen meerdere dagen en meerdere keren per dag. Probeer een ander tijdslot of een andere dag te kiezen.

  • ER STAAT BIJ DE VOORSTELLING 'DE TIJDEN VOOR DEZE VOORSTELLING ZIJN NOG NIET BEKEND'. WAT BETEKENT DAT?

    Dit betekent dat de exacte speeltijden van de voorstelling nog niet bekend zijn en er dus zowel online als op het terrein nog geen kaarten verkocht worden. De voorstellingstijden van de meeste voorstellingen zijn +/- twee weken voor de voorstelling bekend. Houd de website dus goed in de gaten, zodra er online kaarten beschikbaar komen, verschijnen de tijden bij de voorstellingsomschrijving en in het blokkenschema.

  • IK KAN DE VOORSTELLING VAN MIJN KEUZE NIET VINDEN.

    Het programma wisselt regelmatig per Paradestad. De data waarop voorstellingen spelen zijn al bekend. Kijk goed wanneer jouw favoriete voorstelling speelt, of gebruik de zoekfunctie rechtsboven in het scherm.

  • BIJ SOMMIGE VOORSTELLINGEN STAAT KAARTEN TE KOOP OP HET TERREIN. KAN IK DAAR ONLINE GEEN KAARTEN VOOR KOPEN?

    Nee, voor deze voorstellingen kun je alleen kaarten kopen op het Paradeterrein.

  • IK KAN BEST SNELLER VAN DE ENE NAAR DE ANDERE TENT LOPEN, WAAROM MOET IK DAN MINIMAAL EEN HALF UUR TUSSEN TWEE VOORSTELLINGEN PLANNEN?

    De ervaring leert dat er op het terrein van alles kan gebeuren waardoor dat half uur hard nodig is: voorstellingen lopen uit, het is druk op het terrein, tenten staan ver uit elkaar, je moet nog even naar het toilet … Mocht je besluiten een kortere tijd te plannen tussen twee voorstellingen dan is dit op eigen risico. We nemen geen kaarten retour als je te laat bij de volgende voorstelling komt.

  • IK HEB VOOR DE VERKEERDE DATUM KAARTEN BESTELD. WAT NU?

    Mail even naar kassa@mobilearts.nl, dan proberen we een oplossing te vinden.

  • IK HEB KAARTJES VOOR EEN VOORSTELLING, MAAR BEN TE LAAT. KAN IK MIJN KAARTJE OMWISSELEN VOOR EEN ANDER TIJDSTIP?

    Nee, als je te laat bent bij een voorstelling en deze is al begonnen, kan je je kaartje niet meer omwisselen voor een ander tijdstip.

  • KAN IK ALLEEN EEN TOEGANG TERREINKAARTJE KOPEN?

    Ja dat kan. Op de homepage kun je vanaf 1 juni je terreinkaartje op datum kopen.

  • IK WIL NIET ONLINE BESTELLEN, MAAR PER E-MAIL, KAN DAT?

    Nee, het is alleen mogelijk om kaarten te bestellen door direct te betalen. Dit kan alleen via de website.

  • HOE KAN IK ONLINE BETALEN?

    Je kunt via iDEAL en met creditcard betalen.

  • IK HEB EEN VRAAG DIE HIER NIET BIJ STAAT.

    Als je vraag er niet bij staat kun je een email sturen naar kassa@mobilearts.nl.

  • WAAR HAAL IK MIJN TOEGANG TERREIN KAARTJE OP MET MIJN PARADEPAS?

    Op vertoon van jouw persoonlijke ParadePas kan je in alle steden één gratis kaartje toegang terrein ophalen bij de entree kassa.

  • IK BEN MIJN PARADEPAS KWIJT, WAT MOET IK DOEN?

    Bel of mail de kassa (kassa@mobilearts.nl). Misschien hebben wij je ParadePas gevonden. Voor het printen van een nieuwe pas betaal je €5,- bij de entree kassa. Het printen van een nieuwe pas duurt 24 uur. Geef dus tijdig aan dat je je pas kwijt bent.